KÖPVILLKOR

SEMESTER!
Samtliga ordrar lagda tom 2017-08-20 skickas 21-22 augusti 2017!
FRI FRAKT - tom 2017-08-20 vid köp från 400 kr - ange koden: SEMESTER2017
TACk för att du står ut med lite längre leveranstid!
Kram Linda

BESTÄLLNING

Du måste vara över 18 år för att beställa. Minsta ordervärde är 50 kr. I samband med din beställning godkänner du våra samlade köpvillkor och accepterar att köpet innebär ett betalningsansvar. Vi säljer inom Sverige. 

AVBESTÄLLNING

Din beställning kan avbeställas så länge den inte har skickats. Har den redan skickats får du använda dig av ångerrätten. 

ÖPPET KÖP - ÅNGERRÄTT

Vi följer självklart Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, du har 14 dagars ångerrätt. Om varan ligger i en förpackning ska denna vara obruten och varan skall vara oanvänd. Vid retur på grund av ångrat köp står kunden för hela returfraktskostnaden. Varan får ej returneras mot postförskott. Om du ångrar ditt köp och vill byta eller få pengarna tillbaka, kontakta oss inom 14 dagar via mejl till info@almaofsweden.se.

Ångrar du ditt köp måste paketet först hämtas ut innan det skickas tillbaka, för att undvika avgift för outlöst paket, fn 250 sek. Att inte hämta ut paketet är således inte ett sätt att använda ångerrätten.

PRISER

Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om 25% och gäller per styck om inte annat anges. 

Rabattkoder

Alla rabattkoder hos Alma of Sweden gäller en gång per kund, ej på frakt eller eventuell fakturaavgift. Undantag om koden gäller just fri frakt. Varje kod har också en viss giltightestid som vi talar om när du får koden, tex via nyhetsbrev, mail, erbjudande i butiken, på Facebook, Instagram eller i samband med ett event. Rabattkoden skrivs in i fältet för detta som du hittar i kassan.

BETALNINGSALTERNATIV

Kortbetalning

Betala med Visa/MasterCard kontokort tryggt och säkert över internet i samband med din beställning. Din betalning förmedlas av Certitrade med säker kryptering enligt strikt banknorm. CertiTrades transferering över nätet sker enligt bankstandard med SSL-teknik och 128-bitars kryptering. Inga kortuppgifter sparas hos säljföretaget. Dina kortuppgifter sänds direkt till bank och kan ej läsas av annan än din bank. Inga extra avgifter tillkommer för kortbetalning.

Tänk på att du måste aktivera säkerhetskod för e-handel via din internetbank/kortleverantör, annars går det inte att betala med ditt kort när du e-handlar.

Förskottsbetalning till bankgiro

Du betalar in köpesumman till bankgiro 801-2247 och skriver ditt ordernummer eller ditt namn i meddelandefältet (detta är nödvändigt för att vi ska kunna spåra ditt köp). Beställningen skickas efter att betalningen registrerats på vårt konto, det tar normalt 1-3 arbetsdagar.

Faktura SveaWebPay

Fakturaavgift 39 kr. Vid betalningssätt faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. Fakturan kommer i ett separat brev till dig från Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Alma of Sweden överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Om betalning inte är fullgjord senast på fakturans förfallodag debiteras förseningsersättning (gäller endast näringsidkare) samt kostnader för betalningspåminnelse och inkasso enligt lag. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Du kan tyvärr INTE handla via faktura/SveaWebpay och välja att få din order levererad till en annan adress än din folkbokföringsadress!

Delbetalning SveaWebpay

Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08–51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp, att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Alma of Sweden. Har Du några frågor så kan du ringa 08–51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.

Svea Ekonomis allmänna villkor

SEKKI (Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation)

FRAKT

Vi tar en fast fraktkostnad på 49 sek ink. moms på alla försändelser inom Sverige. Vi sänder dina varor med Posten Varubrev (om de väger under 1 kg) eller DHL ServicePoint (om de väger över 1 kg). Du kan komma att få hämta ut ditt paket hos ett Postombud eller närmaste DHL ServicePoint om det inte får plats i din brevlåda.

Leveranstid Postnord

Varubrev 1:a klass, skickas alla vardagar. Normal leveranstid 1-3 vardagar efter att vi skickar det.

Posten Varubrev 1:a klass skall levereras nästa vardag, men några postnummer är undantagna och där kan leveranstiden vara upp till tre vardagar. Det gäller postnummer som börjar på: 60-64, 70, 77-98.

Leveranstid DHL

Skickas tis-tors-fre. Leveranstid 1-4 vardagar efter att vi skickar det.

Hämta på lagret

Du som har vägarna förbi Edestad/Ronneby i Blekinge är välkommen att hämta på lagret efter överenskommelse. Välj fraktalternativet Hämta på lagret i kassan. Vi skickar ett sms när din order är klar för avhämtning.

SEMESTER!
Samtliga ordrar lagda tom 2017-08-20 skickas 21-22 augusti 2017!
FRI FRAKT - tom 2017-08-20 vid köp från 400 kr - ange koden: SEMESTER2017
TACk för att du står ut med lite längre leveranstid!
Kram Linda

Ej uthämtade paket

För ej uthämtade paket debiterar vi 250 kronor. Detta för att täcka våra kostnader för frakt, returfrakt och administration.

Ångrar du ditt köp måste paketet först hämtas ut innan det skickas tillbaka, för att undvika avgift för outlöst paket, fn 250 sek. Att inte hämta ut paketet är således inte ett sätt att använda ångerrätten.

Snabb leveranstid

Vi strävar efter så snabba leveranstider som möjligt. Vår ambition är att lagerförda varor som betalas med kort eller faktura skickas samma (var)dag eller (var)dagen efter beställning, vid förskottsbetalning samma (var)dag eller (var)dagen efter att betalningen registrerats på vårt konto. När vi skickat paketet tillkommer leveranstid med 1-4 arbetsdagar.

MILJÖ

All el vi använder är grön och kommer från förnyelsebar energi.

Vi strävar efter att packa era varor så miljövänligt som möjligt. I första hand försöker vi minska så mycket det går på stötdämpning och emballage, och vi återvinner det emballage som kommer in till Alma of Sweden när varorna levereras till oss. Detta medför att kartonger och övrigt emballage kan variera i utseende, ha leverantörslogos på sig med mera. Som stötdämpning i kartonger använder vi annars Flo pak Super Green - tillverkat av 100% återvunnet och biologiskt nedbrytbart polyeten – bryts ned med luft och vatten och efterlämnar inget giftigt avfall.

KÖPTRYGGHET OCH REKLAMATIONER

Öppet köp - ångerrätt

Enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du 14 dagars ångerrätt. Om varan ligger i en förpackning ska denna vara obruten och varan skall vara oanvänd. Vid retur på grund av ångrat köp står kunden för hela returfraktskostnaden. Varan får ej returneras mot postförskott. Om du ångrar ditt köp och vill byta eller få pengarna tillbaka, kontakta oss inom 14 dagar via mejl till info@almaofsweden.se.  

Ångrar du ditt köp måste paketet först hämtas ut innan det skickas tillbaka, för att undvika avgift för outlöst paket, fn 250 sek. Att inte hämta ut paketet är således inte ett sätt att använda ångerrätten. 

Reklamation

Alla reklamationer lämnas till info@almaofsweden.se och vi kontaktar sedan er. 

Alma of Sweden tar fullt ansvar för din order från ordermottagandet och fram tills det att vi lämnat in försändelsen till Postnord/DHL. Vi ansvarar för att varorna packas och skickas på ett korrekt sätt. Skulle någon förpackning gå sönder under leveransen beror detta på bristfälligt emballage, och i sådana fall skickar vi självklart en ersättningsvara utan extra kostnad. Vi frånsäger oss i övrigt allt ansvar för Postnords/DHLs hantering. Reklamation ska anmälas till oss inom 3 dagar från mottagandet av varan. Kontakta oss via mejl till info@almaofsweden.se

Tvist

I händelse av tvist i samband med e-handelsköp, alltså om företaget och kunden inte kan komma överens om en lösning på eventuellt uppstått problem (vilket vi aldrig har drabbats av hittills, vi löser alltid alla eventuella bekymmer så snabbt och smidigt det går!), har det kommit en ny lag: Lagen om alternativ tvistlösning i konsument-förhållanden som trädde i kraft den 1 januari 2016. Det har därför skapats en onlineplattform för EU:s konsumenter och näringsidkare som syftar till att ge samtliga en ingång för prövning utanför domstol av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Länk till plattformen: ec.europa.eu/odr


I händelse av tvist kommer Alma of Sweden att använda sig av Allmänna reklamationsnämnden som tvistlösningsorgan och följa deras utslag.

FORCE MAJEURE

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från leverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Alma of Swedens kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Alma of Sweden befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

FÖRETAGSINFORMATION 

Alma of Sweden
Gröningegårdsvägen 2
372 95 Johannishus
info@almaofsweden.se
0733-468 628 (svarar i mån av tid)
facebook.com/almaofsweden
Instagram: @almaofswedenpunktse
Org.nr: 750903XXXX